חיסכון באנרגיה במיזוג אויר יכול לחסוך מאות אלפי שקלים בשנה.
כרגע מתבצעת בקרת טמפרטורה ולחות בזבזנית , גם אם יש תנאי טמפטורה ולחות חיצוניים מתאימים, יחידת הטיפול באויר, מקררת קודם כל את האויר ואחר כך מחממת אם צריך , כנ”ל לגבי בקרת הלחות.הלקוח מבקש מערכת אשר תהיה חכמה לזהות מצבים חיצוניים ולנצל זאת לטובתה ולהפעיל כמה שפחות אנרגיה: הפעלת ברזי קירור, אשר מעמיסים על הצ’ילרים, הפעלת גופי חימום גם ביט”א, הורדת מהירות מנועי המפוחים, וגם בכניסה לחדרים לקיזוז עדין.
מצב חיסכון תמידי בזמן ייצור:
זמן ייצור הוא זמן בו נמצאים עובדים החברה בחדרים הנקיים
בזמן זה יהיה שימוש באויר החיצוני ככל הניתן , וטיפול מינימלי בטמפרטורה ולחות תוך שמירה על סינון האויר ברמה מתאימה ל GMP.
בחורף : בעת לחות נמוכה, היט”א
מצב חיסכון לא בזמן ייצור
מצב זה יוגדר לאחר שעות העבודה, בשבתות וחגים
יוצג לוח זמנים להחלטה מתי יעבוד מצב חיסכון.
להלן דוגמא ללוח זמנים
(להגדלה לחץ על התמונה )
הפעולות הנדרשות:
אספקת ציוד: התקנת רגשי טמפרטורה ולחות חיצוניים.
תכנון תהליכי אשר יתחשב בכל המרכיבים ויידע לבצע בקרה עם שימוש זעיר בבקרת לחות וטמפרטורה
שינוי נקודות העבודה של כל יט”א לגבולות המותרים תחת GMP כיום הם: טמפרטורה בין 17-25 מעלות. – יוגדר כ SP
לחות בין 70% ל- 30% – יוגדר כ SP
הורדת ספיקת אויר לגבולות המתירים על ידי GMP – יוגדר כ SP
אופציה 2 : הוספת לחצן “יציאה ממצב חיסכון לשעה” בחדר הנקי.
ברגע שיש עבודת ייצור מוגברת , והמערכת נכנסת למצב חיסכון , העובד יכול ללחוץ על הלחצן ובכך להחזיר את המערכת למצב רגיל למשך שעה נוספת.
אופציה 3 תוספת להתקנת וסת תדר ביטא 1
ביט”א 1 אין וסת תדר , על מנת להוריד את מהירות המנוע, יש להתקין וסת תדר.
אופציה 4 : שינוי היחס בין אויר צח לאויר חוזר
בהתאם לתנאי הסביבה , על ידי התקנת דמפרים ממונעים בכל יט”א
המערכת תדע להחליט מתי להשתמש יותר באויר צח , ומתי יותר באויר חוזר, כל עוד שומרת על תנאי GMP .